20161005_120339-kopiowanie

Program

Konferencja odbywa się w budynku Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
ul. prof. Stanisława Łojasiewicza 4, 30-348 Kraków,
sala 0.101 (parter)

Wybierz dzień, aby poznać szczegóły programu. Tutaj możesz pobrać program w PDF.

17 listopada – czwartek

8.00 – 9.00 Rejestracja uczestników – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, parter
9.00 Otwarcie konferencji

9.10 – 9.20
Keynote speaker: dr hab. Małgorzata Lisowska – Magdziarz (Uniwersytet Jagielloński)
Seriale, oglądanie kompulsywne i kreatywna konwersacja – w stronę modelu aktywnego odbioru tekstów (także): telewizyjnych.


BLOK I
9.30 – 10.00
Agnieszka Całek (Uniwersytet Jagielloński)
W oczekiwaniu na kolejny sezon, czyli twórczość oddolna jako integralna część opowieści transmedialnej. Przykład „Gry o tron”

Patrycja Mucha (Uniwersytet Śląski)
Neverending story, czyli kto tak naprawdę tworzy „Grę o tron”?

10.00-10.10 Dyskusja

10.10-10.40
Jakub Izdebski (Uniwersytet Jagielloński)
Seksualność superbohaterów w serialu „Jessica Jones”

Jagoda Mytych (Uniwersytet Jagielloński)
Trouble Girl: Lena Dunham. Twórczyni serialu „Girls” i jej (anty)fani

10.40-10.50 Dyskusja
10.50-11.10 Przerwa kawowa

BLOK II
11.10 – 11.40
Małgorzata Muszyńska (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
Uniwersum braci Winchester, czyli sposoby wykorzystania motywów mitologicznych, baśniowych i fantastycznych w serialu „Supernatural”

Adrianna Fiłonowicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Czy fani mogą mieć wpływ na serial? Twórczości fanów serialu Dawno, dawno temu i ich dialog z twórcami
11.40 – 11.50 Dyskusja

11.50 – 12.20
dr Aleksandra Chrapowicka (Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi)
Bohater czy antybohater – plejada postaci w serialach animowanych

Klaudia Pawlikiewicz (Uniwersytet Wrocławski)
Co fani robią na Tumblrze? Analiza fandomu na przykładzie serialu American Horror Story

12.20-12.30 Dyskusja
12.30-13.30 Przerwa obiadowa

BLOK III
13.30-14.00
dr Aleksandra Mochocka (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Groteska jako konstytutywna kategoria estetyczna w serialach typu crimedy na przykładzie amerykańskiej serii Kości (Bones)

David Zeisky (Uniwersytet Jagielloński)
Wizerunek Dextera w mediach

14.00-14.10 Dyskusja

 

14.10 – 14.40
Julia Trzcińska, Sandra Wolna (Uniwersytet Wrocławski)
Tradycyjne wartości konfucjańskie w koreańskich dramach i ich recepcja na świecie

Agnieszka Smoręda (Uniwersytet Łódzki)
Serialowy recykling pomysłów

14.40-14.50 Dyskusja
14.50-15.10 Przerwa kawowa

BLOK IV
15.10-15.40
Olga Olejniczak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Instrumenty muzyczne w serialach kostiumowych. Poprawność historyczna czy fanaberia twórców?

Paulina Wiernicka (Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie)
Muzyka w serialach. Relacje ze słowem, oddźwięk w społeczeństwie, trendy.

15.40-15.50 Dyskusja

15.50-16.20
Małgorzata Pawłowska (Uniwersytet Jagielloński)
Opowieść o szaleństwie i mroku. Pierwszy sezon „Detektywa” w perspektywie weird fiction

Emil Sowiński (Uniwersytet Łódzki)
Zbrodnia brudzi każdego, czyli kilka uwag o tym jak TVP wydała wyrok na „Glinę”.

16.20-16.30 Dyskusja
16.30-16.50 Przerwa kawowa

BLOK V
16.50-17.20
dr Justyna Bucknall-Hołyńska (Uniwersytet Szczeciński)
Intermedialność seriali. Przypadek Mirandy Hart

Rafał Maćkowiak (Uniwersytet Łódzki)
Intertekstualność w serialu „Świat według Kiepskich”

17.20-17.40 Dyskusja

17.40-18.10
Kamila Chmielewska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Seriale w służbie edukacji, czyli o samodzielnej nauce języków obcych przy pomocy seriali

Małgorzata Major (Uniwersytet Gdański)
Pięćdziesiąt twarzy Netfliksa. Zwyczaje polskiej widowni serwisu

18.10-18.20 Dyskusja

 

Podsumowanie i zakończenie pierwszego dnia Konferencji

18 listopada – piątek

8.00 – 9.10 Rejestracja uczestników – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, parter

9.10 – 9.30
Keynote speaker: dr hab. Dr hab Monika Brzóstowicz-Klajn (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

BLOK VI
9.30 – 10.00
Bartosz Stuła (Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie)
Znaczenie i wpływ komiksów superbohaterskich na tworzenie seriali

Dawid Rydzek (Uniwersytet Jagielloński)
Dwa oblicza serialowej polityki
10.00-10.10 Dyskusja

10.10-10.40
Rozalia Knapik (Uniwersytet Jagielloński)
Wyznawcy kucyfikacji. Fandom “My Little Pony”

Anna Oborska (Uniwersytet Jagielloński)
Serial “Stranger Things” w oczach fanów

10.40-10.50 
Dyskusja
10.50-11.10 Przerwa kawowa

BLOK VII
11.10-11.55
Paulina Niedopytalska (Uniwersytet Wrocławski)
Przełomowy rozwód w historii Anglii. O rozwodzie Henryka VIII i Katarzyny Aragońskiej na podstawie serialu „Dynastia Tudorów”.

Agnieszka Banaś (Uniwersytet Opolski)
Nastoletnia Maria Stuart – poprawność historyczna czy fabuła kształtowana przez twórców serialu?

Adrianna Fiłonowicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Janeites, czyli miłośnicy Jane Austen i ich nostalgia za epoką regencji

11.55-12.10 Dyskusja
12.10-13.10 Przerwa obiadowa

BLOK VIII
13.10-13.55
Rafał Christ (Uniwersytet Jagielloński)
Gdzie ci mężczyźni? Autodestrukcyjna męskość prezentowana w serialach „Synowie Anarchii” i „Banshee”.

Aleksandra Drabina (Uniwersytet Wrocławski)
„Jestem mężczyzną, jakim ja chcę być” – ekspozycja i rewolucja męskości i homoseksualizmu w Queer as Folk

dr Artur Majer (Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna Leona Schillera w Łodzi)
„Artyści” – serial przełomu: tekst w kontekście

13.55-14.10 Dyskusja
14.10-14.20 Przerwa kawowa

BLOK IX
14.20-15.05
Paulina Kozłowska (Uniwersytet Warszawski)
W pogoni za widzem. Hybrydy, spinoffy i cross-overy

Joanna Śmietanka (Uniwersytet Wrocławski)
Serial paradokumentalny – fikcja czy rzeczywistość, na przykładzie serialu „Szkoła”.

Dominika Agata Myślak (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Rutyna i magia w sztuce lekarskiej nadwornego medyka Gajusza na podstawie serialu „Przygody Merlina”
15.05-15.20 Dyskusja

Podsumowanie i zakończenie Konferencji